Artykuły sponsorowane – gdzie je opublikować i ile to kosztuje?

Artykuły sponsorowane – gdzie je opublikować i ile to kosztuje?

Za sukces artykułu sponsorowanego odpowiadanie tylko jego jakość, ale również odpowiednie umieszczenie w Internecie. Jeśli faktycznie reklama nowego produktu, marki czy usługi ma przynosić realne korzyści, konieczne jest znalezienie dla niego odpowiedniego miejsca – i pogodzenia się z kosztami takiego przedsięwzięcia.

Marketing się zmienia

Zanim pojawiło się narzędzie Google robiące porządek z pozycjonowaniem – algorytm Pingwin 3.0 – precle, czyli teksty bez większego sensu zalewały Internet. Możliwości opublikowania artykułów sponsorowanych zarezerwowane były jedynie dla wybranych, których budżet mógł pozwolić sobie na słoną zapłatę ów rodzaj marketingu.

Najlepsze miejsca do publikowania artykułów

Do wypromowania artykułu sponsorowanego można podejść na dwa sposoby. Jednym z nich jest skorzystanie z jednego z naprawdę wielu blogów, serwisów czy portali tematycznych i specjalistycznych, które chętnie przyjmują treści. Drugim rozwiązaniem jest skorzystanie platform, których zadaniem jest pośrednictwo w sprzedaży artykułów, czy raczej miejsca reklamowego. Platformy zrzeszają tysiące serwisów i są w stanie zagwarantować najlepsze miejsca. Takie platformy jak Influ Czy WhitePress posiadają dostęp do takich miejsc reklamowanych, jak Newsweek.pl,wprost.pl czy nf.pl. To często znakomita okazja, bo samo korzystanie z nich jest banalnie prosta, a ceny ich opublikowania w niektórych przypadkach znacznie niższe niż te przyjmowane za oficjalne stawki.

Jeżeli chcesz opublikować artykuły sponsorowane koniecznie sprawdź ofertę portalu zajmującego się publikacją takich artykułów. Pełną ofertę portalu wraz z cennikiem znajdziesz na stronie www.

Cena za opublikowanie

W tym temacie również panuje ogromna dowolność. Ceny zaczynają się już granicach dwudziestu złotych za artykuł i w zasadzie można uznać je za nieposiadające końca. Najdroższe publikacje mogą kosztować nawet nie kilkaset złotych, ale kilka tysięcy. Cena uzależniona jest głównie od prestiżu i pozycji danego serwisu w Internecie, liczby posiadanych czytelników czy użytkowników, od stosowanego contentu czy interfejsu.

W jaki sposób szukać ceny?

Określenie ceny zawsze lepiej zrobić przed zgłoszeniem chęci skorzystania z oferty danej firmy. Jeśli na stronie internetowej serwisu w zakładce „dla reklamodawców” nie ma odpowiednich informacji czy odnośników, lub gdy strona nieposiana takiej zakładki, najlepiej bezpośrednio skontaktować się z redakcją strony. To pomoże w ustaleniu ceny za opublikowanie artykułu sponsorowanego na ich łamach. Możesz również skorzystać z platform pośredniczących w znajdowaniu miejsca na reklamę i artykuły sponsorowane. Tam warunki zawsze są jasno określone.